lördag

En landsfader

I vårt liv kryllar det inte av kändisar. Men häromdagen såg vi Lars Ohly på MAX hamburgerkedja. Sonen ville fråga om en autograf men kändisen försvann innan sonen repat mod. "Han såg ju ut som en brat, skitcool!" utbrast sonen i en spontan kommentar. "Men inte lika cool som Göran Persson!" fortsatte han...

Vi brukar inte prata politik så ofta och att sonen format tankar kring våra folkvalda förvånade mig. Överraskad av spontaniteten i 15-åringens uttalande vände jag mig nyfiket till honom i bilen på vägen hem och ville veta mer om vad han tyckte om dessa gubbar.

"En stadsminister ska vara flintskallig och småmullig. Se otränad ut och se ut att inte ha något annat liv. Det är bara Göran Persson och Fredrik Rainfelt som lever upp till det. De uppfyller allt en riktig landsfader ska ha, men Göran verkar trevligare. Han är den mysigaste farbrorn. Träffar jag honom ska jag banne mig vara snabbare, ta kort och fråga om jag får hans autografen!"

Inga kommentarer: