torsdag

God jul!

På vägen hem från en bandyträning kurrade det så mycket i lillebroras mage att vi stannade vi till på en McDonald´s restaurang och beställde hamburgare.

Eftersom lillebror ville ha en hamburgare utan en del saker blev det en stunds väntan vid disken. Lillebror tittade lite sömnigt då på de som stressat förflyttade sig mellan stekbord, drickaautomater och kassorna samtidigt som de höll koll på skärmarna som visade beställningarna. Jag frågade om han skulle vilja jobba där varpå han ganska snabbt svarade ”Nej det tror jag inte. Jag vill ha ett jobb som är kul, inte så stressigt och som man tjänar bra på.”

Nyfiken på vad min 12-åring har för framtidsplaner frågade jag vilket jobb det skulle kunna vara. Med fundersam och klurig blick kom svaret:

”Kanske som Tomte!”
 

Inga kommentarer: